Ne triba nakon 25 godina skladnog života Google ispitivat’

Osvrt Ane Matijević na predstavu "Ništa im neće bit'" Prije nekoliko večeri se pred prepunom dvoranom održala izvedba  drame „Ništa im neće bit'“. Iako „Kantun kulture“ postoji tek dva mjeseca, već smo imali priliku vidjeti neka od najpoznatijih imena hrvatskog glumišta. Da se Trogirani i „Kantun“ sad već javno vole, govori i činjenica da su strpljivo čekali početak predstave koja je malo kasnila (opravdan razlog kašnjenja zbog prometne nesreće u Sv. Roku), ali ih nije omela u očekivanju sat i pol humora naše kraljice kratke priče Tanje Mravak koju je adaptirala i režirala Tamara Damjanović. Koliko je zahtjevan  posao malih produkcija, govori i činjenica da su glumci i tehnika odradili izvedbu besprijekorno unatoč problemima na putu koji su im poremetili rutinu postavljanja scenografije, ali i činjenica da su iza predstave odmah spakirali stvari i uputili se prema Zagrebu.„Kazalište Moruzgva“ osnovano je 2007. godine, a njegova osnivačica Ecija Ojdanić iza sebe ima dugogodišnju karijeru, kako ispred TV ekrana tako i na kazališnim daskama.„Moruzgva“ je postavila osamnaest predstava do sada, a sve je počelo monodramom „Bobočka“ koju je režirao Ivan Leo Lemo, inače „zadužen“ i za mnoge druge drame u istoj produkciji. Ono što karakterizira svaku od predstava je jedna ili niz životnih situacija kroz koje prolazi glavni (najčešće ženski) lik. „Ništa im neće bit'“ okarakterizirat ćemo kao humornu duodramu koju čini par roditelja, Nada (Ecija Ojdanić) i Dragan (Frano Mašković) koje zatičemo u trenutku kada se većina parova nađe u krizi, nakon što im djeca odu iz obiteljskog gnijezda. Dragan je poletan, jednostavan u svojoj pojavnosti, neopterećen svakodnevnim brigama koje pak s druge strane izjedaju Nadu. Njihov odnos je oduvijek bio takav, samo nije dolazio do izražaja jer tu su bila djeca koja su okupirala pažnju i skretala s pozornosti. Sada, kad su ostali sami, na vidjelo izlazi cijela galerija problema s kojima se ne znaju nositi. Na početku drame Nada pakira hranu sinu za u Zagreb (prepoznatljive plastične kutije sladoleda u koje su posložene paprike, domaći ajvar i sir). Tim više je zabrinuta i za kćer koja se nalazi na nekom planinarenju, a koja joj se ne javlja dok s ocem ima odličan odnos. Zbog svojih opsesivnih kontrola, odnos s djecom nije savršen, ali i zbog istog problema, narušen je i odnos sa suprugom. Niz situacija iz kojih izvire i humor dovodi do toga da je Draganu dosta situacije u kojoj se nalazi, ali i Nada shvaća svoje nedostatke te se odlučuje na promjene. Vrhunac predstave dolazi u trenu kad Dragan odlazi od njenih ispada, ali i ona brzo shvaća da bi ga mogla izgubiti te se teška srca odlučuje na male promjene. Iako male, jednoj Nadi su velike te pomoć traži čak i na internetu. Sve je to upakirano u dijalog dvoje ljudi koji je prošaran humorom, ali i koji je ključan u djelu.Tanja Mravak, osim što je kraljica kratke priče, ima u sebi nevjerojatnu moć zapažanja koju na papir prenosi izričito kroz humor. S obzirom na to da potječe iz dalmatinskog zaleđa, točno prepoznaje patrijarhat duboko usađen u našu svijest, ali i ženinu moć da mu se odupre, a da sve ostane na svom mjestu. Tako i u ovoj drami, Nada predstavlja temelj obitelji, ona koja je zanemarila sebe da bi održala obitelj na okupu. U svemu tome izgubila je sebe, sve do jednog trena kad se opet mora pronaći. S druge strane, Dragan predstavlja njenu protutežu, ali isto tako shvaća da bez Nade ne može dalje. Samo mu ponekad nedostaje netko s kim bi zaplesao.Za ostatak predstave zaduženi su: oblikovatelj svjetla Luka Matić koji je predano odradio svoj posao. Kostimografkinja Marita Ćopo uskladila je odjeću s karakterom likova. Scenografiju -Tamara Damjanović i Luka Matić te Marita Ćapo su postavili u vidu jedne prostorije u kojoj se nalazi sve što jednoj obitelji treba. Autorica glazbe Katarina Ranković sigurnost je našla u pjesmama Magazina, a rekviziter Kristijan Popović pazio je na detalje, dajući svakom predmetu važnost.Sad kad smo se uvjerili da Trogir ipak ima potencijala za kulturu i da to nije samo prolazna stanica, s nestrpljenjem iščekujemo ostale predstave koje će nas oplemeniti, nasmijati pa čak i rasplakati.   

SLIJEDI NA PROGRAMU

Pravi teatar u Kantunu
U srijedu, 9. listopada opet se sastala Ekipa iz Kantuna. Polaznici su se ovaj put podijelili u nekoliko grupa i odvojeno radili s mentorima.
Knjiga s kantunala
U ponedjeljak, 7. listopada, ponovno su se sastali članovi Čitateljskog kluba Kantunal.
Skip to content